22e dag vrijdag 28 juni /zaterdag 29 juni 2019 Toronto – Amsterdam - Landgraaf

Niagara Airbus

Heerlijk uitgeslapen gaan we voor het laatst ontbijten in Canada. We trakteren ons zelf vandaag en nemen een uitgebreider Breakfast. We hebben alle tijd want we worden pas tussen 11.50 uur en 12.20 uur opgehaald door de Niagara Shuttle. De reistassen zijn gisteravond al ingepakt en als we de laatste dingen van de trolley en fototas hebben verzameld is het al bijna 11.00 uur en wordt er op de deur geklopt door de dames van de housekeeping.

We checken uit en gaan nog even relaxen in de hotel-hal. De chauffeur van de shuttle is er al om 11.30 uur en we moeten nog een gast ophalen bij het Fairmont Royal York hotel. We nemen nu de Gardiner Expressway naar het vliegveld. Normaal kun je de afstand van down Town naar het vliegveld in 20 minuten rijden, maar vandaag doen we er ruim een uur over. Enerzijds omdat we nog iemand moeten ophalen en anderzijds omdat het erg druk is op de wegen in en rondom Toronto.

Misschien is het ook zo druk omdat de Scotia Bank vandaag officiële pré-sales heeft en exclusieve artikelen verkoopt van de Toronto Raptors; dit zijn de basketballers die voor het eerst in de geschiedenis de NBA “championship” hebben gewonnen. Normaal zijn het altijd Amerikaans clubs die kampioen worden.

Zo nu weer verder met onze terugreis. Om 13.00 uur checken we in bij een van de vele Self-Service Check-In Kiosks. De boardingpassen en de bagagelabels krijgen we binnen een mum van tijd uit de machines en nu is het wachten dat de “bagage drop off” open gaat. Om 14.15 uur gaan de reistassen op de band en kunnen we naar de security voor de laatste controle van de handbagage en passagiers.

Als we door de controle heen zijn, hebben we nog een kleine 2 uur voordat ons vliegtuig vertrekt. We werken de dagrapportage en foto’s bij en dan is het inmiddels tijd voor te boarden. We zitten helemaal achteraan in het vliegtuig op stoel 45-D en 45-E en zijn dus een van de laatsten die in Zone 4 moeten inchecken. De voor ons gereserveerde stoelen zijn dik in orde en de beenruimte in deze Airbus A330-300 is net iets groter als die in de Boeing waarmee we vanuit Amsterdam naar Toronto zijn gevlogen.

Over de vlucht kan ik kort zijn; weinig tot geen turbulentie en wederom een goede verzorging van de bemanning. We zijn exact om 17.05 uur vertrokken en de vluchttijd is 6.50 uur. Van de landing op de Kaagbaan van Schiphol merken we bijna niets; rustig remt de Airbus en al taxiënd komen we na ongeveer 10 minuten bij de gate aan. Het is nu bijna 06.10 uur Nederlandse tijd (de klok wordt 6 uur vooruit gezet) en ook de paspoortcontrole is een fluitje van een cent.

We moeten volgens de schermen naar band 16 voor de bagage en we zijn nog geen minuut bij de band als onze reistassen al uit de kelderruimte op de band tevoorschijn komen. Nu maar hopen dat er ook snel een trein komt naar het Zuiden. Als we even rennen, halen we de trein van 06.48 uur nog. Ja….ook dat gaat van een leien dak. De totale reistijd met de trein bedraagt (incl. 20 minuten overstaptijd in Utrecht) 2 uur en 56 minuten.

Om 09.44 uur worden we met de auto afgehaald door mijn broer Hein, die ons naar Waubach brengt. Zo…het zit er weer op.

We zijn weer gezond en wel terug van deze mooie tocht door de Canadese provincies Nova Scotia, Prince Edward Island en Ontario.

Dubbeldekker naar Woabich

You are here Oost Canada Quebec 2018 22e dag vrijdag 28 juni /zaterdag 29 juni 2019 Toronto – Amsterdam - Landgraaf

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.