19e dag dinsdag 25 juni 2019 Halifax (NS) - Toronto (ON)

Toronto City

Buiten schijnt de zon al volop als we door de wekker wakker worden. Lekker douchen en dan ontbijten in het Holiday Inn. Het ontbijt is goed, maar ik had toch liever normaal bestek en borden gehad. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat in zo'n hotel  plastic messen en vorken en kartonnen borden worden gebruikt tijdens het ontbijt. Ze hebben het hier dagelijks over het milieu, zet dan een eerste stap en gebruik borden, vorken messen e.d. die je kunt afwassen. Voor de rest is het ontbijt in orde. We pakken onze reistassen in en voor de laatste keer gaan ze de kofferbak in van de Nissan, samen met de handbagage en de fototas. Binnen 5 minuten zijn we op het vliegveld en nemen de afslag naar de verhuurmaatschappij Alamo, om de auto in te leveren. Gewoon de pijlen volgen en doorrijden tot aan de witte streep en daar wordt de auto door een vriendelijke mevrouw gecontroleerd op eventuele schade. We komen met vlag en wimpel door de controle en krijgen een bagage-kar om alle onze spullen op te zetten en rijden dan met de kar naar Domestic Departures (binnenlandse vluchten).

Bij de incheckbalie van Westjet is het niet druk en onze reistassen voldoen ruim aan de max. limiet van 23 kg per item. Ze wegen 19,5 en 18 kg en ze kunnen meteen door op de lopende band om gescand te worden. Veel mensen moeten hier hun bagage opnieuw inpakken, omdat ze van tevoren niet het gewicht hebben gecontroleerd. Je kunt wel merken dat de schoolvakantie is begonnen, want het is een stuk drukker als 2 1/2 week geleden. Je ziet ook veel meer ouders met (kleine) kinderen langskomen.

Om 12.40 uur gaan we boarden voor onze vlucht WS 273 met Westjet naar Toronto. We hebben stoelnummer 17-E en 17-D in een Boeing 737-700 met een capaciteit van 149 stoelen. Het toestel is helemaal volgeboekt en we vertrekken precies op tijd om 13.20 uur plaatselijke tijd in Halfax (Nova Scotia). De vliegtijd bedraagt 2.04 uur en we hebben weinig tot geen last van turbulentie.

Het laatste stukje van de landing is over het Lake Ontario als we op Toronto Pearson International Airport arriveren. De horloges worden weer een uurtje teruggedraaid, want we zijn weer door een tijdzone gekomen. We hebben vrij snel onze reiskoffers ontvangen en gaan nu op zoek naar de shuttlebus die ons naar het Holiday Inn in Downtown gaat brengen.

Helaas hebben we nu een beetje pech, want we moeten ruim een uur en 15 minuten wachten voordat de chauffeur van de Niagara Shuttlebus zich bij de balie meld, om ons op te halen. Maar goed…de Griekse chauffeur kan hier ook verder niets aan doen. Samen met nog een Duits stel rijden we over de overvolle wegen naar Downtown en na dik een uur zijn we dan toch in ons hotel aangekomen en is het inmiddels 17.00 uur.

We checken in en gaan dan meteen nog een stuk wandelen, want het is prachtig weer in Toronto en het is nog ruim 25 graden als we Yongstreet aflopen. We gaan op zoek naar een restaurantje en onze keus valt op Thai On Yong. We bestellen allebei iets anders; cashew Nut Chicken en Khao Kapao Kai Dow. Beide gerechten zijn heerlijk en ik denk dat we morgenavond misschien weer hier gaan eten. Wie weet…

Dan het avondeten lopen we helemaal Yongstreet af tot in Frontstreet en lopen langs de CN-Tower en het Aquarium. Morgen gaan we deze beide attracties bezoeken met ons Toronto Citypass. Veel winkels en eetgelegenheden zijn nog open en er zijn heel wat mensen onderweg; zowel voetgangers als autoverkeer. Het is gezellig om over de trottoirs van deze grote straat richting het Union Station te lopen; je ziet zoveel verschillende soorten mensen uit verschillende werelddelen.

De Chinezen en de Indiërs zijn hier heel goed vertegenwoordigd. Overal waar je kijkt en loopt zie je (bellende en appende) Chinezen. En uiteraard praten ze vaak Chinees met elkaar en wij natuurlijk Limburgs plat. Het is al donker als we nog snel een kopje koffie/ijskoffie drinken bij McDonalds, alvorens terug te keren in ons hotel. We zijn moe van het vele slenteren door de stad en vallen snel in slaap in de miljoenen stad Toronto.

Welterusten, slaap lekker, mooie dromen.

Halifax Vliegveld

Halifax Vliegveld Westjet Boeing

Toronto City

Toronto CN Tower

You are here Oost Canada Quebec 2018 19e dag dinsdag 25 juni 2019 Halifax (NS) - Toronto (ON)

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.