Post 06 oktober 2015

Op weg naar Landgraaf

We werpen vanuit het vliegtuig nog een laatste blik op de Canadese Rocky Mountains en kijken tevreden terug op een geslaagde reis. We vliegen terug met een Boeing 777-300ER met een capaciteit van 425 passagiers. Dit is een zeer zuinig vliegtuig en uitermate geschikt voor intercontinentale vluchten met een max. vliegbereik van 14.490 km.

Post 04 oktober 2015

Calgary hoogbouw

Na een goede nachtrust worden we wakker in het Sandman Hotel en als ik de gordijnen open, zie ik dat het droog weer is en het niet meer gesneeuwd heeft. De bouwvakkers die bezig zijn aan de fundering van een gebouw, werken hier alle dagen van de week door en de vrachtwagens en cementwagens  staan in colonne al klaar met hun lading.

Post 03 oktober 2015

Coyote bij junction Banff NP

Het is een tamelijk koude nacht geweest hier op Kicking Horse; het heeft 2 graden gevroren. Maar we hebben het niet echt koud gehad in onze camper. We zijn vandaag extra vroeg opgestaan, want we moeten nog naar het dumping station voor de 2 tanks de ledigen en we moeten vers water bij tanken.

Post 02 oktober 2015

Emerald Lake

Gisteren hebben we bewust de klok niet verzet, dus liggen we een uur voor op schema; we zijn toen namelijk een tijdzone gepasseerd. De Camper moeten we vol tanken voor de rit naar Field en daarna, eindelijk weer …. een koffie bij Tim Hortons. Veel treinhistorie in Revelstoke, maar het museum is helaas nog gesloten.

Post 01 oktober 2015

rogers pass

Terwijl er een lange goederentrein langs komt, schrik ik wakker en zie dat het al 08.00 uur is. Buiten is het erg mistig en je kunt amper de rivier zien. Maar de weersverwachting voor vandaag is goed en vermoedelijk schommelt de temperatuur weer rond de 21 graden C. We eten vandaag bacon en eggs bij het ontbijt en kunnen er dan weer even tegen. We gaan vandaag naar Revelstoke en zullen rond de 150 km rijden; maar er komen nog een aantal tussenstops.

Post 30 september 2015

Beer bij Kicking Horse Mountain

We worden om 07.40 uur op site F26 wakker en er zijn maar een paar campers te zien vanmorgen. Een stuk of 8 wilde kalkoenen lopen over de camping en een moeder hert met haar jong blijft statig staan voor de lens van onze camera. We rijden nog even naar de H-site voor een kleine wandeling richting de Hot Springs en we hopen natuurlijk dat we nog een paar Big Horn Sheep kunnen zien. Ze zijn er zeker wel, want andere gasten hebben hun gezien op deze route en een van de rangers heeft vanmorgen bij het Visitor Center een moeder met een jong gezien.

Post 29 september 2015

Hot Springs

Direct na het ontbijt gaan we een bezoekje brengen aan het Visitor Center van Radium Hot Springs en werken meteen onze site even bij. Ook dit Visitor Center is weer perfect geoutilleerd en we krijgen weer de nodige informatie over wandelingen en sightseeings. Ook liggen er genoeg brochures en folders en de uitleg van het personeel is zoals altijd prima.

Post 28 september 2015

Lekker met de fiets

Op de KOA hebben we wederom een goede nachtrust gehad en het wordt tijd voor een stevig ontbijt, want we hebben vandaag heel wat kilometers te rijden. Ons einddoel ligt 340 km verderop in Canada; Radium Hot Springs.  Het heeft vannacht lichtelijk gevroren en omdat we elektriciteit hebben wordt de kachel even aangezet.

Post 27 september 2015

Montana coffee traders

Ook deze 2e nacht op de camping van Apgar hebben we uitstekend geslapen en hier midden in het bos kom je echt tot rust. Alleen een paar verdwaalde herten en tientallen eekhoorntjes delen deze stilte met ons. Er zijn natuurlijk meer dieren, maar deze hebben zich blijkbaar zo goed verstopt, dat wij ze niet hebben gezien. We staan vandaag op tijd op, want we willen gaan winkelen en daarna wassen en drogen op de KOA-camping.

Post 26 september 2015

Cedar Trail

Als ik samen met Marjo langs het Lake Mac Donald loop, zien we de dauw nog op het water en een groep kayakkers is zich klaar aan het maken om te vertrekken. Het is wel nog koud zo rond 07.15 uur, maar de kleuren van de bomen en het water zijn door de opkomende zon fantastisch mooi.

Pagina 1 van 2
You are here Canada West-Canada West Canada en Montana 2015

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.