Oost Canada New Foundland 2017

Post 03 juli 2017
Terug naar Landgraaf

Het is een lange zit hier op het vliegveld van St. John’s. We zijn immers al een tijdje hier. Ons vlucht naar London Heathrow gaat precies op tijd boarden en we vertrekken om 01.35 uur met een A319 van Air Canada. We zitten deze keer helemaal achterin (tegen de toiletten aan) en kunnen zodoende onze stoelen niet in de ligstand zetten. Dat is wel een beetje jammer, maar gelukkig zit er links van ons niemand en hebben we zoende iets meer ruimte om een beetje te slapen. Over het algemeen is het een rustige vlucht en kunnen we redelijk slapen.

Post 01 juli 2017
RCMP tijdens parade

Tijdens het ontbijt praat ik nog een tijdje met Mattie Devreaux uit Engeland. Zij logeert samen met 2 vriendinnen in de B & B en ze is een volleert fotografe. We praten een tijdje over onze gemeenschappelijke interesses (fotografie) en we wisselen onze e-mailadressen uit. Buiten is het druilerig en ook een beetje mistig. Maar volgens Clayton (de eigenaar van de Bear Cove Inn) zal de mist snel optrekken.

Post 30 juni 2017
Bold Eagle bij Witless Bay

Vandaag gaan we vroeg op pad, dus ook op tijd uit de veren. We hebben afgesproken met de eigenaar van de B & B dat we graag rond 08.00 uur willen ontbijten, omdat we een boottocht gaan maken. Het ontbijt is prima, alleen hebben zo ons vergeten te vragen hoe we de eitjes graag willen hebben; tenslotte eet niet iedereen graag spiegeleieren. Morgen zullen we hier zelf vantevoren iets van zeggen. Voor de rest was er niets aan te merken op het ontbijt.

Post 29 juni 2017
Het lighthouse van ferryland

Vanmorgen hebben we gezellig ontbijt met 2 gasten uit Kingston en 2 gasten uit Mississauga. Deze plaatsen liggen beiden in provincie Ontario. Het ontbijt is zoals bij de meeste B & B’s ontzettend goed. Ook vanmorgen is het Jacky (de eigenaresse) weer gelukt om de gasten een heerlijk ontbijt te serveren. Door het over en weer vertellen van alles wat er zo in Canada en natuurlijk in Nederland normaal is, vliegt de tijd weer snel om.

Post 28 juni 2017
Kariboe in Salmonier Nature Park

Om maar met de deur in huis te vallen….vandaag heeft het bijna de hele dag geregend en niet zo’n beetje. Maar daarover straks meer. Vandaag hebben we onze route aangepast en hebben we besloten om niet naar Cape St. Mary’s te gaan. Enerzijds vanwege de weersverwachting en anderzijds, omdat we vandaag niet zoveel kilometers willen gaan rijden. Het scheelt zo’n 130 tot 140 km.

Post 27 juni 2017
Terra Nova Nat. Park

Na een stevig ontbijt maken we ons op voor een lange rit naar Clarenville. De afstanden zijn hier enorm, dus we zullen elkaar na ieder uur afwisselen met autorijden. We hebben vandaag wel een voordeel; het is allemaal Trans Canada Highway en we kunnen dan gemiddeld 100 km p/uur rijden. Bovendien zijn er onderweg ook een aantal leuke bezienswaardigheden. En last but not least…het wordt super mooi (zonnig) weer vandaag.

Grote schelp strand St. Lunaire

Na een heerlijk ontbijt, wederom bij Northern Delight, vertrekken we voor een lange rit naar Deer Lake. We rijden vandaag de hele Viking Trail, maar met mooi weer. Geeft gelijk een ander zicht op de natuur en de mooie ruige kustlijn. Alhoewel er 260.000 Moose op dit eiland wonen hebben we er 259.999 nog niet gezien.

Post 26 juni 2017
Humpback walvis ....de staart

Vandaag gaan we ontbijten bij Northern Delight Restaurant. Op advies van de eigenaresse van het motel gaan proef op de som nemen. Het is er niet druk, maar dat zegt helemaal niets. Vanaf een kleine menukaart kunnen we uit 2 soorten ontbijt kiezen; breakfast 1 of 2. We gaan allebei voor nummer 2 en wachten geduldig af. De koffie en de jus d’orange hebben we al geproefd.

Post 24 juni 2017
Hout voor de winter

Als we op deze zaterdagmorgen naar buiten kijken, doen we het liefst de gordijnen meteen weer dicht. Het regent en zo te zien gaat het voorlopig ook nog niet stoppen. We gaan eerst maar eens ontbijten, dan komen we op andere gedachten. Maar ook vanuit het restaurant, waar we uitzicht hebben op de oceaan….regent het. We moeten vandaag een flink stuk rijden en zouden het prettig vinden als we dan ook uitzicht hebben op de oceaan en de omgeving waar we doorheen rijden.

De boot gemist

Na ons heerlijke ontbijt in Shallow Bay verheugen we ons op de boottocht die we straks gaan maken in Western Brook Point. De tocht gaat door de fjorden en biedt (volgens de reviews) een spectaculair uitzicht vanaf de boot. We ruimen onze bagage nog een beetje op en gaan dan langzaam naar de auto. Het is maar 15 minuten rijden naar de parkeerplaats in Western Brook.

Pagina 1 van 2
You are here Canada Oost-Canada Oost Canada Newfoundland 2017

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.