Oost-Canada 2019 (Ontario/Nova Scotia/PEI)

Reisduur: 22 dagen || 7 jun-29 jun 2019 || Marjo & Servie Jongen

Beste lezers en lezeressen

Na 5 dagen is onze website weer te bereiken en zijn de storingen verholpen.

De laatste 4 dagen zijn nu ook weer bijgewerkt.

Masejoreizen is blij

Niagara Airbus

Heerlijk uitgeslapen gaan we voor het laatst ontbijten in Canada. We trakteren ons zelf vandaag en nemen een uitgebreider Breakfast. We hebben alle tijd want we worden pas tussen 11.50 uur en 12.20 uur opgehaald door de Niagara Shuttle. De reistassen zijn gisteravond al ingepakt en als we de laatste dingen van de trolley en fototas hebben verzameld is het al bijna 11.00 uur en wordt er op de deur geklopt door de dames van de housekeeping.

We checken uit en gaan nog even relaxen in de hotel-hal. De chauffeur van de shuttle is er al om 11.30 uur en we moeten nog een gast ophalen bij het Fairmont Royal York hotel. We nemen nu de Gardiner Expressway naar het vliegveld. Normaal kun je de afstand van down Town naar het vliegveld in 20 minuten rijden, maar vandaag doen we er ruim een uur over. Enerzijds omdat we nog iemand moeten ophalen en anderzijds omdat het erg druk is op de wegen in en rondom Toronto.

Toronto Zoo flamingo's

Het is 07.30 uur als we door het alarm van de telefoon wakker worden. We hebben dit hotel geboekt zonder ontbijt en gaan eerste maar eens bekijken waar we willen eten. We zijn een stukje gaan lopen en hebben de prijzen eens vergeleken en komen tot de slotconclusie dat we het beste bij het Holiday Inn kunnen ontbijten; dus ons eigen hotel. Het ziet er heel goed uit en prijstechnisch is het ook voordeliger. We gaan voor het continental breakfast en dat is best uitgebreid voor Canadese begrippen. En….ze hebben echt bestek en geen papieren borden!

Het is vandaag weer tegen de 30 graden en we gaan onze geplande bezienswaardigheden bezoeken.

Toronto CN Tower

Toronto City

Buiten schijnt de zon al volop als we door de wekker wakker worden. Lekker douchen en dan ontbijten in het Holiday Inn. Het ontbijt is goed, maar ik had toch liever normaal bestek en borden gehad. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat in zo'n hotel  plastic messen en vorken en kartonnen borden worden gebruikt tijdens het ontbijt. Ze hebben het hier dagelijks over het milieu, zet dan een eerste stap en gebruik borden, vorken messen e.d. die je kunt afwassen. Voor de rest is het ontbijt in orde. We pakken onze reistassen in en voor de laatste keer gaan ze de kofferbak in van de Nissan, samen met de handbagage en de fototas. Binnen 5 minuten zijn we op het vliegveld en nemen de afslag naar de verhuurmaatschappij Alamo, om de auto in te leveren. Gewoon de pijlen volgen en doorrijden tot aan de witte streep en daar wordt de auto door een vriendelijke mevrouw gecontroleerd op eventuele schade. We komen met vlag en wimpel door de controle en krijgen een bagage-kar om alle onze spullen op te zetten en rijden dan met de kar naar Domestic Departures (binnenlandse vluchten).

In de tuin van grand pré national historic site

Onze spiksplinternieuwe Nissan Qashqai is vandaag de laatste dag bij ons en morgen zullen we eervol afscheid van hem nemen. We zijn zeer aan hem gehecht en ik hoop dan ook dat we elkaar in de nabije toekomst weer mogen treffen en gezamenlijk met elkaar de nodige kilometers afleggen, tegen een benzine prijs van ongeveer € 0,75 per liter. We hebben bijna alles al in de auto liggen, als we in het restaurant van Evangeline gaan ontbijten. We hebben een voucher en kunnen uit een aantal soorten ontbijt kiezen. We gaan vandaag voor de “pancakes”, want we hebben stiekem op het bord van de buren gekeken en die pannenkoeken, die zagen er toch verdomd goed uit.

Footprints in the Ocean

We worden rond 08.00 uur wakker en gaan vandaag bij Smitty’s Family Restaurant in Truro. Vandaag is Marjo jarig en we gaan daarom een iets uitgebreider ontbijtje verorberen. We weten wat we hier te eten krijgen, want we zijn al vaker in een van hun vele Restaurants geweest. We sturen een paar foto’s van de jarige met haar ontbijt naar Michele, Paulette en Karin en krijgen natuurlijk de nodige respons. Het blijft trouwens  de hele dag mooi en open weer en de temperaturen variëren van 21° C tot en met 28° C. en de wind maakt het heel aangenaam.

Confederation Bridge strong winds

Onze laatste uurtjes bij Michele en Mike in Startford (Prince Edward Island) zijn inmiddels aangebroken. We hebben eigenlijk nog geen zin om verder te gaan, het was immers zo gezellig hier en we hebben zoveel leuke dingen samen gedan. Maar ja aan alles komt een einde. We hebben nog samen ontbijt en dan is de tijd aangebroken dat we afscheid moeten nemen. Met pijn in ons hart gaan we Michele en Mike verlaten, maar we komen beslist snel weer terug. Na een paar stevige omhelzingen rijden we langzaam de garage uit (onze Nissan heeft vanaf maandag in de garage mogen staan) en daar neemt Michele de allerlaatste foto’s die ze beslist z.s.m. op FaceBook zal plaatsen.

Dreamcathchers in Charlottetown

Vandaag zal ik maar met de deur in huis vallen. Het regent de hele dag , zoals ze gisteren al voorspeld hebben. Maar we gaan als ontbijt vandaag eigen gebakken wafels eten. Maar we moeten ze dus eerst zelf gaan bakken. Dat doen we met een nieuw wafelijzer dat we in Charlottetown hebben gekocht. We gebruiken het recept van mijn vader en Marjo maakt de deeg en ik bak de wafels. Wonder boven wonder lukken alle wafels…ook de allereerste. Michele en Mike zijn in hun sas met zowel het wafelijzer als de wafels die we gebakken hebben.

Sea Eagle

De zon schijnt door de jaloezieën op onze slaapkamer en het beloofd weer een mooie dag te worden. Een stevig ontbijt met “bacon en eggs” zorgt er voor dat we er weer even tegen kunnen en voor vandaag hebben we gisteravond al plannen gemaakt, zodat we precies weten wat we allemaal gaan bezoeken. We rijden om 10.15 naar onze eerste stop over:

Pagina 1 van 3
You are here Canada Oost-Canada Oost-Canada 2019 (Ontario/Nova Scotia/PEI)

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.