Oost-Canada 2016

Reisduur: 19 dagen || 21 sept-9 okt 2016 || Marjo & Servie Jongen

Nova Scotia  en Prince Edward Island, het Canadese schiereiland en eiland vormen de basis voor onze volgende reis naar Atlantisch Canada! Ongelooflijk mooi met kilometers kust met vuurtorens, dromerige dorpjes vol kleurige huizen, hoge bergpieken en helderblauwe baaien. Enkele hoogtepunten: The Cabot Trail, de Bay of Fundy met de tidal bore, PEI met het glooiende landschap en rode kust, Halifax en Charlottetown.

Post 09 oktober 2016

Nadat we een douche hebben genomen, worden de allerlaatste kledingstukken, elektronica etc. ingepakt en brengen we de reistassen naar het depot van het hotel, waar ze tot vanmiddag kunnen blijven staan. We checken nu uit in het Nelson hotel en gaan weer ontbijten bij Smitty's aan de overkant. Een stevig ontbijt hebben we voor deze lange (reis) dag wel nodig.

Post 08 oktober 2016
Halifax Skyline vanuit de Ferry

Als we wakker worden zien we geen campers links en rechts en hoeven we ook niet naar de centrale washrooms te gaan voor een ochtenddouche. We worden wakker in onze hotelkamer 842 in The Lord Nelson. Tussen de hoge gebouwen door kan ik nog net een stukje van de Citadel zien. Dit is een oud Fort dat in ere is hersteld en nu een National Historic Site is.

Post 07 oktober 2016
Story teller Halifax Harbour

Ook vannacht hebben we weer prima geslapen en natuurlijk gedroomd van onze volgende (camper) vakantie. Alles is grotendeels ingepakt en de rest doen we wel als we de camper inleveren bij Fraserway. We vertrekken vandaag om 08.15 uur om op tijd te kunnen shoppen bij de Walmart. Tijdens de controle bij het inleveren van de camper blijkt, dat alles in orde is en er geen beschadigingen zijn. Het overige papierwerk wordt geregeld en nu is het wachten op de shuttle die ons naar het Lord Nelson hotel in Halifax zal brengen.

Zwarte beerOndanks dat de campground vlakbij de snelweg ligt, hebben we uitstekend geslapen. Maar ’s-nachts is het hier natuurlijk ook niet zo druk. Vandaag is onze laatste camperdag, maar we blijven daarna nog 3 dagen in Halifax en slapen dan in een hotel. Dus voor de lezers die ons al een goede terugvlucht wensten; die moeten nog even geduld hebben.
Post 06 oktober 2016
We gaan nog niet naar huis. Nog 3 dagen Halifax...,,
Post 05 oktober 2016
Viewpoint moerassen Baddeck River

Ook vandaag is het super nazomers weer en de lucht is helderblauw, de temperatuur dik rond de 20℃. De ochtendmist trekt langzaam op en dit is onze voorlaatste camperdag. Maar niet getreurd, dit is beslist niet de laatste keer in Canada (waar dan ook!). Alle connecties worden afgekoppeld en we zijn klaar voor de volgende avonturen.

Ingonish Beach

Het is vandaag stralend zomerweer; blauwe hemel en de hele dag ruim 21º C. Volgens onze planning gaan we een wandeling maken vanuit de campground naar Ingonish Beach en daarna langs Freshwater Lake; samen zo’n 2,7 km. Op het zandstrand van Ingonish is het heerlijk vertoeven. Allemaal ronde stenen aan de kust zorgen voor een aparte uitstraling en we hebben ook een mooi uitzicht op de Keltic Lodge; die we overigens straks nog gaan bezoeken.

Post 04 oktober 2016
North Mountain gekleurde bomen

Het heeft vannacht behoorlijk geregend. Als we vanuit ons raampje naar buiten kijken, dan ziet het er niet veelbelovend uit. Het regent nog steeds en tot nu toe heeft het alleen tijdens ons bezoek aan de Bay of Fundy geregend. We mogen dus helemaal niet klagen. We douchen en eten een heerlijke pannenkoek, voordat we bij de plaatselijke Coop-supermarkt in Chéticamp inkopen gaan doen.

Post 03 oktober 2016
Pilot Whale

Terwijl de (veelal Canadese) toeristen nog slapen, zijn we om 07.20 uur al startklaar om naar de douche te gaan. Vandaag hebben we veel op de planning staan, dus we gaan vroeg op pad. We brengen eerst nog even een bezoek aan het dumpingstation en gaan dan de Cabbot Trail North volgen. De mist hangt in de lager gelegen valleien nog over de veelal gekleurde bomen en we stoppen bij Lake O’law voor een eerste fotosessie.

Post 02 oktober 2016
Confederation Bridge

Vandaag rijden we een ingelaste route, omdat de veerboot wegens technische problemen zeker 2 dagen uit de vaart is genomen. We zitten nu op de campground Jellystone en we genieten van een stevig ontbijt, omdat we ongeveer 400 km moeten rijden. Qua tijd en geld maakt het niet veel uit, want als we met de veerboot waren gegaan, dan moesten we inchecken en wachten in de rij.

Pagina 1 van 2
You are here Canada Oost-Canada Oost-Canada 2016

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.