Oost-Canada 2007

Reisduur: 25 dagen || 8 juli - 1 aug 2007 || Marjo & Kathy &Servie Jongen

Deze reis bestaat eigenlijk uit 3 delen: New Foundland, Labrador en Montreal (Quebec). Onze route start in St. John op New Foundland en gaat via Port aux Choix, L'Anse-au-loop, Pasadena, Gander, Cape St. Mary's naar Witless Bay en tenslotte naar Torbay. We vliegen vanuit St John door naar Montreal en blijven daar nog 4 dagen in deze prachtige stad.

Terugvlucht van Montreal naar Nederland

Ontbijt bij Timmy en terugreis Air Canada

Montreal straatmuzikant

Vandaag zijn we naar de Mount Royal geweest. We zijn met een klein busje naar boven gebracht en daar heb je een mooi zicht op het oude stadsgedeelte van Montreal.

Montreal China Town

Vandaag was het prachtig weer in Montreal. We zijn begonnen met een heerlijk ontbijtje bij Tim Hortons.

Montreal het oude gedeelte

We checken om 03.50 uit bij Travelers Inn. Hier mag wel wat gemoderniseerd worden hoor. Het ontbreken van een lift is echt vervelend op de gladde stenen trappen; vooral met zware koffers is dit een echte uitdaging. We nemen meteen de afslag tegenover het Motel en komen via de TCH en een nieuw aangelegd klaverblad in 12 minuten (9 km) aan op het vliegveld. We hebben deze route gisteren laat in de middag al een gereden, dus we komen niet meer voor verrassingen te staan, midden in de nacht en we hebben al bij Herz nagevraagd over het inleveren van de auto.

Afscheid van St John's Newfoundland

Vandaag is onze laatste dag in Newfoundland. Hierbij volgt in vogelvlucht wat wij vandaag nog allemaal hebben ondernomen:

Bed en Breakfast Torbay

Voordat we ook maar iets gaan doen, gaan we eerst naar de Laundry. We hebben bijna geen schone kleren meer. Bij de plaatselijke convience store wordt gewassen en gedroogd en we organiseren ook nog een mooie licenteplate.

St John's Signal Hill

Vandaag hebben we ontbijt samen met de 2 koppels op de motors. We hebben het heel gezellig en nemen dan weer afscheid. Ze gaan richting Cap St. Mary’s en wij blijven hier nu tot a.s. zaterdagmorgen. Heerlijk 3 dagen rustig vertoeven rondom St. John’s. Vandaag gaan we naar de dichtstbijzijnde Mall en gaan wat inkopen doen.

Boottocht in Provincial Park La Manche

We nemen afscheid van de Armstrongs en ook van het leuke echtpaar uit Calgary. We gaan richting route 10 en na 40 minuten komen we in Bauline East aan en besluiten om een boottocht te gaan maken met Colbert’s Seabird en een “1 Hour Puffin & Whale Tours” te maken met een van de gebroeders Colbert. Deze keer (10.15 uur) gaat de boot 2 uur i.p.v. 1 uur, omdat er een aantal mensen uit het dorp meegaan. Of wij dat erg vinden; nee hoor !

Salmonier nature park_moose

Vanmorgen voelen we ons echt goed uitgeslapen, buiten is het fris. Het is best een temperatuursverschil met gisteren. We gaan om 09.50 uur over de “potholes alley” het kleine vissersdorpje St. Bride verlaten. Het is trouwens een familiebedrijf, waar opa, oma, kinderen en kleinkinderen allemaal meehelpen.

Post 24 juli 2007

Cape St. Mary's

We nemen eerst ons continental breakfast (toast/jam/butter/coffee/tea/orange) en om 09.20 uur vertrekken we bij een temperatuur van 19 ° C oostwaarts richting het Terra Nova National Park. In Clarenville stoppen we om boodschappen te doen bij Sobeys en te tanken bij Canadian Tire.

Pagina 1 van 2
You are here Canada Oost-Canada Oost-Canada 2007

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.