Australië 2010

Reisduur: 31 dagen || 1 april t/m 1 mei 2010 || Marjo & Servie Jongen

Een nieuwe reis naar een compleet nieuw gebied. Het is een onvergetelijke ontdekkingsreis geworden. We hebben alle favoriete Australische dieren en gebieden gezien. Het eerste gedeelte van deze reis bestond uit een verblijf rondom Sydney, Daarna gingen we verder via een binnenlandse vlucht naar Alice Springs alwaar we midden in de "Outback" hebben gekampeerd en 4-wheeldrive tochten hebben gemaakt. Dit was een super ervaring. Vanuit Alice Spings zijn we doorgevolgen naar Cairns en hier begon een geweldige 14-daagse campertocht langs de Oost-kust van Australië die eindigde in Brisbane. Via Hongkong zijn we teruggevolgen naar Amsterdam.

Hoog in de wolken

Om 00.15 uur (plaatselijke tijd) zouden we vertrekken vanaf Hong Kong National Airport voor het 2e gedeelte van de vlucht van Hong Kong naar Amsterdam. Wegens enkele (nachtelijke) andere binnenkomende vluchten vanuit het Chinese luchtruim op HKIA moeten we van de verkeerstoren wachten en vertrekken we 1 uurtje later (dus om 01.15 uur).

Ons vliegtuig voor de terugreis

Om 05.30 uur staan we op, douchen en eten een laatste Australisch broodje en drinken een bekertje koffie. We nemen afscheid van twee koppels. Een stel vliegt van Brisbane naar Adelaide en bezoekt daar nog 3 dagen familie.

Brisbane vanuit  het water

Om 06.30 uur gaat de wekker af en na het ontbijt gaan we al voorbereidingen treffen om de camper schoon te maken en de chemische toilet leeg te maken. Ook de grijze watertank (keuken en badkamer) wordt leeggemaakt en de schoonwatertank wordt bijgetankt.

City Ferry

We worden wakker als de zon door de raampjes van onze camper schijnt. Het is weer prima weer en menigeen gaat voordat we vandaag aan onze rit naar Brisbane beginnen, nog een uurtje zonnen aan het mooie strand van Coolum Beach.

Lelies op de camping van Hervey Bay

Voordat we vanaf de camping Fraser Lodge Holiday Park vertrekken wordt er door de manager van de camping nog een groepsfoto gemaakt om op de site van Big4 te zetten. We maken nog een paar leuke foto’s van de vijvers met bloeiende lelies en ik voer de eenden nog eventjes.

Dingo on the beach

Vandaag brengen we de hele dag door op Fraser Island; het grootste zandeiland ter wereld. Het heeft een lengte van 120 km en is op het breedste punt 30 km. Je kunt er met een gewone auto niet terecht. Alleen 4Wheel Drive’s zijn geschikt om hier te rijden.

Gravelroad

Gisteravond hebben we tot 22.00 uur aan het centraal gemaakte kampvuur gezeten. Gezellig ! Dat missen wij wel tijdens Australië-reis. Gerard,  de campingeigenaar, heeft gisteren een tijdje verteld over zijn switch naar Australië, wat je allemaal moet , kunt en waar je zo al tegenaan loopt.

Design plaatsnaambord

Het is heel vroeg opstaan want vandaag hebben we 425 km op het programma staan. Voorzieningen op de camping vielen ons tegen, te druk voor te veel mensen.  We fotograferen een mooie zonsopkomst bij de stuwdam en gaan diesel tanken en dan op weg. Blackwater is de coalcapital, zeg maar de kolenhoofdstad van de staat Queensland.

Post 25 juni 2010

Cockatoo op de campsite in Emerald

Het is vroeg opstaan vandaag. Om 7 uur gaan we beginnen aan de goldrush, althans een introductie in de moderne tijd. Op de camping krijgen we uitleg van de tijdsindeling. Een groep van 8 gaat naar een locatie om met metaaldetector en pikhouweel te leren werken en daarna terug naar de camping.

Parkieten 5 op een rij

Het wordt een lange rit vandaag. We moeten 425 km rijden, dus we vertrekken vroeg. Voordat we vertrekken moeten de 2 tanks nog geloosd worden in het riool. Daarna wordt de tank met vers water weer op peil gebracht.

Pagina 1 van 4
You are here Australië Australië 2010

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.