Equador 2015

Reisduur: 20 dagen || 13 mei - 1 juni 2015 || Marjo & Servie Jongen

Vanuit Otavalo gaan we health, spirituality & hot springs bezoeken. We gaan met de trein van Ibarra naar Salinas. Vanuit Quito reizen we naar Manta en verder zuidelijk naar Pto. López. Via Guayquil naar het koloniale Cuenca, startpunt voor een trip naar Vilcabamba, in het zuiden, dichtbij de grens met Peru.

Post 04 juni 2015

Het allerlaatste stukje met de trein

Vervolg van "19e dag zondag 31 mei 2015 Guayaquil-Amsterdam

Na een paar uurtjes slapen, enkele films kijken en wat lezen......is het inmiddels tijd voor een ontbijtje op een hoogte van ruim 10.500 meter. We vliegen nu met een snelheid van 1.014 km p/uur over Engeland en over precies 56 minuten zullen we op Schiphol landen. De weersverwachting in Amsterdam is 17° C en licht bewolkt. Voor ons is het nu 5.30 uur als we landen, maar in Nederland is het inmiddels 7 uur later, dus 12.30 uur. Uiteindelijk heeft deze vlucht 40 minuten korter geduurd, dan gepland. Dat komt natuurlijk door de Transatlantische wind, waardoor de gemiddelde snelheid een stuk hoger ligt.

Post 31 mei 2015

Big sign of the town Guayaquil at Malecon2000

Als we wakker worden kijken we uit op grote Guayas rivier die 50 km verderop uitmondt in de Golf van Guayaquil. Je kunt echt zien dat het regenseizoen nog niet zolang geleden is beëindigd, want het water in de inmens brede rivier staat nog redelijk hoog en er drijven nog veel waterplanten in die zorgen voor "hoge groene stapels" aan de zijkanten van de rivier. Voor de liefhebbers: De volledige naam van Guayaquil is  "Muy Noble y Muy Leal Ciudad de Santiago de Guayaquil "  Ik heb het echt niet verzonnen hoor....

Ons vliegtuig naar Guayaquil

Voordat de wekker(s) afgaan zijn we al wakker en het is nu 03.20 uur. Wat schetst onze verbazing.....de stroom is uitgevallen. Ja...net nu wij moeten uitchecken. Blij dat we alles al hebben ingepakt. Wassen e.d. moet dan maar met de Franse slag. We hebben gelukkig onze "headlights" altijd bij ons, dus we hebben ons kunnen aankleden en alle spullen bij elkaar zoeken.

Post 29 mei 2015

Bloemen onderweg tijdens onze wandeling naar het kleine Centrum

Vandaag ontbijten we later, omdat Marjo naar de Yoga gaat om 08.00 uur. Ik ga mijn (papieren) plakboek bijwerken op het balkon en daar staat een tafel met 2 banken, zodat ik plaats genoeg heb voor al mijn attributen. De tijd vliegt om en ik heb nog niet alles kunnen bijwerken als de Yoga-les om is.

Post 28 mei 2015

Vilcabamba view vanuit Izhcayluma

We worden wakker van het fluiten van de vogels, voor de rest is het heerlijk stil hier in het Hostal Izhcayluma; dit betekent “two hills” en is afkomstig uit de oude taal van de Inca’s en het is de originele naam van dit gebied. We nemen een lekkere douche en maken ons op voor het ontbijt.

Post 27 mei 2015

Typische klederdrachtNa een heerlijk ontbijtje wandelen we in de voormiddag nog door de oude stad en brengen een bezoek aan de overdekte markt en genieten van de kleuren van al het verse fruit en de groente. Het is alleen al de moeite aard om te kijken. Een hele etage vol me groenten en fruit en een me allemaal vlees/kip/vis. En natuurlijk een etage waar je alle lokale producten kunt drinken en eten.

Post 26 mei 2015

Uitzicht vanuit Mirador de turi op Cuenca

We hebben vandaag ontbijt in een ontbijtzaal die helemaal Italiaans is ingericht; zoals alles hier. Het is een soort overdekte binnenplaats met een glazen dak en biedt ruimte aan minstens 50 gasten. Er zijn in dit hotel/herberg 21 kamers en wij hebben een 4-persoonskamer met wel 3 bedden;een mooie ingerichte badkamer/toilet en ook de rest van onze kamer is helemaal in de Italiaanse stijl ingericht.

Post 25 mei 2015

Bananen en nog eens bananen onderweg

We nemen afscheid van het Hosteria Mandala in Puerto Lopez en bedanken hen voor de gastvrijheid, de supermooie accommodatie en de goede bediening. Uiteraard doen we een duit in de fooienpot en onze chauffeur en gids staan al bij de balie te wachten voor onze lange reis naar Cuenca.

Post 24 mei 2015

Agua Blanca

We worden al wakker voordat de wekker gaat. De zon schijn om 06.20 uur door de gordijnen van de knusse slaapkamer. We hebben weer genoten van een uitstekende nachtrust en zeker door het bezoek gisteren aan het eiland, waren we best wel moe.

Post 23 mei 2015

Blue Footed Booby

Vandaag hebben we een super ontbijt en je kunt echt merken dat de eigenaar uit Europa komt (Zwitserland). We krijgen op de 1e plaats eigengebakken brood en zelfs bruinbrood. Deze keer geen 2 miezerige bolletjes boter en een beetje jam, maar een fatsoenlijk gevuld kommetje met boter én jam. We kiezen vandaag voor een omelet met ham en kaas en sinaasappelsap. We krijgen ook een flink kommetje vers fruit. En dan de koffie…..heerlijk. We hebben vandaag zelfs te veel brood.

Pagina 1 van 2
You are here Amerika Zuid-Amerika Equador 2015

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.