USA 2008

Reisduur: 26 dagen || 15 sept - 10 okt 2008 || Marjo & Servie Jongen

Deze camperreis start in San Francisco en brengt ons langs de kust via Malibu richting Los Angeles om van daaruit via Joshua Tree, Grand Canyon, Lake Powel, Monument Valley, Moab, Goblin Valley, Bryce Canyon, Zion en dan tenslotte in Las Vegas te geraken. Deze reis krijgt als titel mee "Best of the West"

Post 01 oktober 2010

Op weg naar Amsterdam

Na ons ontbijt verzamelen wij ons allemaal achter het hotel en worden we afgehaald door 2 grote limousines die ons naar het vliegveld van Las Vegas brengen.

Beautiful Las Vegas

We worden wakker in het Riviera Hotel en gaan vandaag ontbijten in het Circus Hotel, tegenover ons eigen hotel. Heerlijk  “all you can eat”. Veel variatie en uitstekende keuze. Wat is het toch geweldig om in Las Vegas te zijn. Allemaal die toeristen die hun geluk beproeven. De 'Strip' zelf  is een waar paradijs.

Post 24 september 2010

Las Vegas the city to be

Vandaag is ons laatste ontbijt in de camper en maken we ons met zijn allen op om de camper schoon te maken en alle resten van etenswaren en andere kampeerbenodigdheden te verdelen onder de toeristen die nog niet naar huis gaan. We kunnen immers niks meenemen in het vliegtuig. We lossen nog een laatste keer de riolering en maken ons op voor de woestijnrit naar Las Vegas.

Last campfire in Valley of Fire

Het is lekker weer op bij het verlaten van de campground. De temperatuur schommelt tussen 25 º en  27 º C.

Sunset in Zion National Park

We gaan om 08.00 uur voor de laatste keer richting Bryce Canyon om in het dunne laagje witte rijp op zoek te gaan naar verdwaalde herten.  En ja hoor,  we zien er weer een hele boel. Mooi zo vroeg in de morgen ! We brengen nog een bezoekje aan het Visitor center en gaan bij Ruby’s  onze camper voltanken voor onze reis naar Zion N.P.

Bryce Canyon entrance

Na een lekker ontbijtje starten we ons bezoek aan het park met de scenic drive volledig af te rijden en te stoppen aan de diverse uitkijkpunten. Ter hoogte van het Bryce Amphitheater besluiten we dan om een wandeling te maken. We vertrekken in Sunset Point en wandelen langsheen de Novajo Loop het amfitheater in, vervolgens wandelen we de Queens Gardeb Trail en komen we uiteindelijk uit in Sunrise Point.

Post 24 september 2010

Bryce Canyon special view

We kijken naar buiten en het is al bijna 08.00 uur. Ik ga me douchen en het begint stilaan te regenen. We ontbijten heerlijk met het verse (organic) brood van gisteren. We gaan op weg naar Bryce, maar of er iets van het wandelen terecht komt, is maar de vraag! Onderweg blijft het maar regenen.

Post 18 september 2010

Goblin Valley

Vannacht hebben we het warm gehad, doordat de campers zo dicht op elkaar stonden. We hebben de slaapzakken er van af gegooid. Zo nu een lekkere baggle in de pan (we hebben immers geen stroom om te toasten). We gaan eerst nog een uurtje naar Goblin Valley om de Goblins van dichtbij te aanschouwen.

Dead Horse State Park

We gaan hedenmorgen het eerst de zwarte en grijze tank leegmaken op de campground waar de individuele staanplaatsen zijn. Helaas is er geen water. Maar goed we hebben nog voldoende vers water aan boord.

Post 17 september 2010

Moab-Arch

We ontbijten langs de Colorado River en genieten van de mooie kleuren van de Corona Arch die weer heel anders zijn dan gisteravond toen ik samen met Arie een wandeling heb gemaakt. Vanuit de Campground rijden we met onze camper weer terug naar de 191 North en dan meteen rechts naar Arches National park.  In de verte zien we al de rode rotsen opdoemen. Het gaat hier steil naar boven en je hebt onderweg een mooi uitzicht op Moab en omgeving.

Pagina 1 van 3
You are here Amerika Noord-Amerika USA 2008

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.