Panama 2013

Reisduur: 15 dagen || 5 feb - 19 feb 2014 || Marjo & Servie Jongen

De verslagen van onze reis in Panama (Midden-Amerika) in 2014. We bezoeken in 2 weken het Panama Kanaal, Miraflores locs, Amador causeway (per fiets), the Bridge of the Americanas en nog veel meer. De reis is weer te volgen via onderstaande blog.

Post 23 februari 2014

Tot de volgende keer

We hebben een nachtvlucht en na het goed verzorgde avondeten gaan de meeste mensen proberen om een paar uurtjes te slapen. Diegene die niet kunnen slapen krijgen de tijd prima om met het kijken naar de vele films die door de KLM via het persoonlijke entertainmentsysteem worden aangeboden. Meer dan 80 films, zowel recente, klassieke als wereldcinema in de talenen Arabisch, Chinees, Duits, Engels, Frans, Japans, Koreaans, Nederlands, Portugees of Spaans. Rond het begin van elke maand wordt het entertainmentaanbod vernieuwd.

Post 19 februari 2014

Goodbye Panama

Ja beste lezers de dag van vertrek is (helaas) weer aangebroken en MasejoReizen gaat weer inpakken voor de terugreis van Panama City naar Amsterdam. We hebben een lekker ontbijt gehad en gisteravond hebben we al ingecheckt voor onze vlucht KL758 die om 18.55 uur plaatselijke tijd zal vertrekken.

Cinto Costera

Na het ontbijt vertrekken we al vroeg naar downtown Panama. Vandaag staat de Cinto Costera, de promenade op het programma. Aangezien we nog wel eens goedkoop sightseeing willen doen, gaan we met de metrobus vanaf Dorado Mall naar het busstation Albrook. Kosten 0,25$ pp. Op het busstation vragen we in ons allerbeste Spaans voor beginners waar de bus naar Panama Viejo ( de oude stad ) vertrekt.

Post 18 februari 2014

Metropolitan Bus

We zijn vandaag al vroeg (voordat het alarm af gaat) wakker en we hebben prima geslapen in Country Inn & Suites te Dorado. Het ontbijt is prima en stukken beter dan het andere Country Inn Hotel Amador. Er zijn veel meer soorten brood en er is niet alleen scrambled eggs, maar er zijn meerdere (warme) gerechten. En de koffie is beter en bovendien is er ook chocomel. Tenslotte zijn er diverse soorten fruit en kun je kiezen uit 3 verschillende smaken yoghurt.

Post 16 februari 2014

Met de vissersboot door de golven naar de catamaran

We zitten nu heerlijk te ontbijten met Bil en Karen uit Anchorage en zij vertellen over hun nieuwe huis waar ze nu al ruim een jaar wonen. En ook over de prachtige natuur in Alaska en over hun lieve kat die nu thuis door vrienden wordt verzorgd. We wisselen onze adresgegevens uit en zullen zodoende mailcontact houden. Misschien gaan we binnenkort wel eens naar Alaska en dan kunnen we een bezoekje aan hun brengen ? Who knows !

Post 15 februari 2014

Marjo blijft FFF trouw

Als ik begin met schrijven is het net 08.00 uuur en bij jullie in Nederland al 14.00 uur. We hebben net een heerlijk ontbijtje met vers fruit genuttigd en genieten nu van een verkoelend briesje dat door de openslaande deuren van de woonkamer van de B & B waait. Nu nog een 2ekopje koffie en we gaan om 08.15 uur op het terras genieten van de rust, het weer en de ambiance van het kleine Isla Contadora.

Post 14 februari 2014

Visje gevangen op playa ejecutiva

Aan de ontbijttafel hebben we een leuk gesprek met een stel uit Alaska en bij hun thuis in Anchorage is het nu 11 graden onder nul. Dus die hebben nu een verschil van ruim 40 graden te pakken. Da's pas heftig hè. Wij besluiten om een golfcar te huren voor de komende 24 uur en gaan zo meteen lekker over het eiland scheuren en de buurt onveilig maken; ha..ha..

Post 13 februari 2014

View to the Pacific

Vandaag ontbijten we om 8 uur, hebben tenslotte (strand) vakantie.  In de B&B zijn gasten uit de USA en nog een stel uit Nederland. Na een prima ontbijt gaan we naar Playa Sueca. Geen last van knellend badpak want is een verlaten naaktstrand. Langs de rotsen en het strand zijn overhangende bomen die voor veel schaduw zorgen en dat is noodzaak bij 35 graden.

Post 12 februari 2014

Dit is het kleine bootje dat ons naar het strand brengt

De wekker gaat vandaag al erg vroeg. Het is 05.30 uur als de Samsung telefoon begint te rinkelen en we na een snelle douche aanschuiven bij het ontbijtbuffet . Er zijn best veel mensen die al vroeg op pad gaan vandaag en natuurlijk ook een aantal die uitchecken en een vroege vlucht hebben.

Tucan Summit Zoo

Na een stevig ontbijt maken we ons op voor een bezoek aan de Summit Zoo and Botanical Gardens vlakbij Gamboa. We willen proberen om met de Metro-Bus naar het centrale busstation van Albrook te komen en lopen rond 08.45 uur naar het busstation. Het is erg warm en er is geen schaduw bij het glazen hokje.

Pagina 1 van 2
You are here Amerika Midden-Amerika Panama 2013

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.