Kenia 2012 (Maart)

Reisduur: 18 dagen || 14 maart - 31 maart 2012 || Marjo & Servie Jongen

Tijdens ons verblijf in Kenia hebben we een 3-daags bezoek gebracht aan Mombasa (met Rose en Virginia) en een aparte Safari (6 dagen) gedaan met Liberty naar Tsavo East en Tsavo West en Amboseli. Bovendien hebben we nog enkele dagen geklust rondom Ngong Hills en zijn we nog naar de Elephant Orphanage geweest.

Post 01 april 2012

Personenvervoer in Nairobi

We landen om 06.50 uur op de luchthaven van Charles de Gaulle in Parijs en voordat we uit het vliegtuig zijn en door de douane is het 07.20 uur en zijn we te laat voor onze geplande vlucht van 07.30 uur naar Düsseldorf. Helemaal geen probleem, we gaan naar de informatiebalie van Air France en onze vlucht wordt direct omgeboekt naar 09.50 uur en ook onze koffers gaan automatisch met deze vlucht mee.

Post 31 maart 2012

Olifanten onder de rook van de KilimanjaroWe hebben uitstekend geslapen in de luxe tent, lekker koel en omrings door jungle geluiden. Vanuit de tent hebben we een million$ view op Kilimajaro at sunrise. Daarna wordt het nog mooier. De Masais die in de Lodge werken gaan de vogelhuisjes voorzien van voer en het is een drukte van jewelste, superb sparlings, mussen en duiven vliegen af en aan.

Logeren aan de voet van de Kilimanjaro

Na het ontbijt nemen we afscheid van Tsavo-West en natuurlijk van de mooie koloniale Lodge. We hebben met Samson afgesproken dat we om 07.30 uur klaar staan bij de receptie. We hoeven maar 15 minuten de rijden naar de uitgang en daar moeten we wachten of er nog andere auto’s klaar staan, want van hieruit moeten we in konvooi rijden.

Post 28 maart 2012

Zebra's in de schaduw van de waterpoel Vandaag gaan we met onze gids Samson om 06.30 uur vertrekken voor een ochtend-gamedrive. We drinken nog een kopje thee voor vertrek. De temperatuur is heerlijk om deze tijd. Lang niet zo warm als in het andere Tsavo.   We zien we giraffes aan de drinkpoel.

Mzima Springs is beautiful

Vandaag is al weer ons laatste ontbijt in Ashnil Aruba in Tsavo East. Het was vannacht weer behoorlijk warm, maar desondanks hebben we goed geslapen. Ik ben alleen even wakker geworden van het getrompetter van een aantal olifanten. We vertrekken om 08.00 uur en rijden via de Voi-Gate.

Post 26 maart 2012

Heel veel olifanten in Tsavo

Het was een erg warme nacht maar dankzij de vele ventilatie raampjes met screens, hebben we geslapen als babies. Vandaag is het vroeg op, snel een kop thee en om 6.30 u vertrekken we voor onze morning game. 26 km verderop is een luipaard met prooi gezien. Jammer genoeg is de luipaard foetsjie maar zien we wel een groep hyena’s die er met de buit vandoor gaat. Of dat stuk vlees uit de boom gevallen is ? geen idee ?

Entré Tsavo East

Vandaag gaan we met Liberty beginnen aan een Safari van 6 dagen (5 nachten). Omdat Paul nu bij een andere firma werkt, mag hij niet meer als gids voor Liberty onze Safari begeleiden. In plaats van Paul zal Samson de gids zijn voor deze Safari. Precies om 07.00 uur komt Samson met het busje de berg op rijden en parkeert bij ons gastgezin voor de deur.

Post 27 maart 2012

Flowers from Ngong Hills

Enkele attente lezers hebben ons al gemeld, dat ze de 11e dag missen. Hier komt dan een kort verslag van deze dag, waarop ik de slaapkamer van Rose en Paul heb geverfd (annex gelatexed) en Marjo een bezoekje heeft gebracht aan de public secondary school van Steve (de zoon van Rose en Paul).

Post 23 maart 2012

Giraffen lopen zo maar in de tuin bij de Sopa Lodge

We hebben heerlijk geslapen als het rond 06.15 uur licht wordt en we horen de vogels al fluiten en ook de koeien melden zich om gemolken te worden. We koken water (en mixen dit met koud water) om ons te wassen en daarna kunnen we er weer even tegen. Rose heeft pannenkoeken gebakken en buiten is de lucht al redelijk blauw geworden en wordt wederom warm vandaag; er is nog steeds geen druppel regen gevallen.

Vijver Whitesands

We komen aan bij Adams (opstapplaats van Horizon) om 06.30 uur en nemen meteen een Matatu naar Ngong Hills. Het is net licht geworden en het is enorm druk in de Matatu. Omdat het meeste (werk) verkeer in tegengestelde richting gaat zijn we binnen een half uur in Ngong Hills en staat Paul al met de auto op ons te wachten; hij heeft een paar dagen vrij en dat komt dan nu prima uit.

Pagina 1 van 2
You are here Afrika Kenia Kenia 2012 (Maart)

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.