Kenia 2012 (Mei)

Reisduur: 22 dagen || 26 mei - 16 juni 2012 || Marjo & Servie Jongen

Tijdens deze reis naar Kenia ben ik samen met mijn gids Sarah naar Arusha en Dar es Salaam (Tanzania) geweest. Ook heb ik enkele dagen gelogeerd in Mill Hill en heb van daaruit samen met Dr Isaac een ziekenhuis in Nairobi bezocht. Ook heb ik tijdens deze reis het Animal Orphanage en de Safari Walk in Nairobi bezocht. Natuurlijk was er ook het project "slaapkamers verven" en "badkamer betegelen". En last but not least een bezoek aan de Highschool van Steve.

Post 17 juni 2012

Terug naar Nederland met een 767-300 ER

Voorat de wekker om 05.00 uur afgaat ben ik klaar wakker en kleed ik me aan voor de lange terugreis naar Nederland. Rose en Paul hebben in de woonkamer geslapen, omdat de logeerkamer te veel naar "verflucht" stinkt. Gisteren heb ik de vloer toch nog geverfd.

Post 15 juni 2012

Mijn beste vriendin Sarah

Ja beste lezers het is zoals de titel van deze dag al zegt: “De laatste dag in Ngong Hills op de boerderij”. Het is voor mij enerzijds vakantie geweest, maar ook een aantal dagen werken en van alles regelen.

Post 14 juni 2012

Zo maar een vogeltje gespot achterom

De tegelzetters zijn al om 07.30 uur begonnen met het werk, want ze hebben nog heel wat te doen. We ruilen één doos tegels van de vloer om voor een “antislip tegel”, want de andere tegels waren bij nader inzien iets te glad. De vloertegels van de rest van de badkamer blijven hetzelfde.

Post 13 juni 2012

De vlam in de pan met frites bakken

Om kwart voor acht klopt het op de deur en zijn de tegelzetters er om de badkamer te gaan betegelen. Ze zijn met z’n drieën, maar eentje gaat zo meteen weer verder met een klus op een ander plaats. Er blijven er 2 achter die met het daadwerkelijke werk gaan beginnen.

Post 12 juni 2012

En overal sinaasappelen te koop

Onze receptioniste heeft voor ons de bustickets naar Kenia geregeld en terwijl Sarah en ik genieten van een werkelijk super ontbijt, komt er een Masai in vol ornaat ons de bustickets brengen. We worden om 07.15 door een aparte shuttle opgehaald en dan naar een centrale vertrekplaats gebracht.

Onze Fresh Coach naar Arusha

Vandaag worden we gewekt, omdat we vroeg moeten op staan. Tenminste dat hebben we gisteren afgesproken. Maar ook dit zijn ze helaas vergeten aan de receptie. Maar goed dat ik zelf het alarm op de Samsung telefoon heb gezet.

Post 10 juni 2012

Ons hotel in Dar es Salaam

Ik heb met Sarah afgesproken dat we om 08.30 uur gaan ontbijten. Ze heeft zich een beetje verslapen, maar we zijn toch op tijd voor het ontbijt. Alles is hier in Dar es Salaam "pole pole" ; en dat betekent dat alles gaat ontzettend langzaam gaat.

Post 09 juni 2012

Dar es Salaam heerlijk strandweer

Als ik wakker wordt en naar buiten kijk zie ik uiteindelijk iets van Dar es Salaam, want gisteren was het al donker toen we hier aankwamen.

De ondergaande zon nabij Dar es Salaam

Om 07.00 uur zitten we gezelllig aan het ontbijt van de Blue Comfort Inn en zoals ook gisteravond wordt alles vers gemaakt. Je moet dus wel geduld hebben; ze laten zich hier helemaal niet opjagen.

Post 09 juni 2012

Omgeving District Arusha

Het alarm van de telefoon gaat af en met een duffe kop zie ik dat het 05.00 uur is en tijd om op te staan. Rose zet snel koffiewater op en samen eten we een sneetje brood en we hebben eigenlijk nog niet zo veel honger op dit tijdstip. Maar goed je moet toch wat in je maag hebben.

Pagina 1 van 3
You are here Afrika Kenia Kenia 2012 (Mei)

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.