Kenia 2011 (Februari)

Reisduur: 14 dagen || 5 feb - 18 feb  2011 || Marjo & Servie Jongen

Deze reis maken we weer samen met onze plaatselijke gids en (inmiddels) vriend Paul Ngossorr. We gaan 14 dagen met z'n drieën op Safari en zullen op plekjes komen, waar niet iedereen naar toe gaat. We volgen de route Nairobi, Mount Kenya, Samburu, Sweetwaters, Lake Nakuru. Maasai Mara, Lake Naivashe en Amboseli.

Post 19 februari 2011

De Maasai dames uit Kenia

Het is precies middernacht als we in de nacht van donderdag op vrijdag opstijgen vanuit Nairobi Jomo Kenyatta International Airport. Het toestel van KLM is meestal hemaal vol, omdat er niet veel Europese maatschappijen op Nairobi vliegen. Vandaar dat er heel wat mensen in Amsterdam nog moeten overstappen naar hun uiteindelijke bestemming.

Post 18 februari 2011

Bezoek aan onze vrienden in Ngong Hills

We zijn vandaag de laatste dag in Kenia en het zal een lange dag worden. We gaan tijdig ontbijten en genieten nog eenmaal van de gastvrijheid van de Sopa Amboseli Lodge. Ook van Sam nemen we afscheid en hij hoopt dat we weer terugkomen. Het is droog weer en de temperatuur is ruim 26  ̊ Celcius. Stipt volgens afspraak is Paul om 07.30 uur aanwezig om onze reistassen voor de laatste keer in zijn Safari-busje te plaatsen. Laatste check of we alles hebben: 2 reistassen, een handtas, een foto-tas, een laptop-tas en een grote houten olifant die we in een kartonnen doos hebben verpakt.

Post 16 februari 2011

White-browed Coucal

Als we om 07.30 uur naar ons busje lopen worden we begroet door Sam (de lange Maasai). Hij kent nog precies de woorden die Kathy hem vorig jaar heeft geleerd: “Goede mogge”; “goed geslapen”. Vannacht heeft het hard geregend, het was ook nodig volgens de Maasai. Trouwens het internet hier is uitstekend. Onze Lodge ligt dichtbij de airstrip van Amboseli.

Post 15 februari 2011

De laatste restjes van een zebra

Gisteravond hebben we genoten van een speciale BBQ vanwege Valentijnsdag, ongewoon luxe met een geweldige sfeer. Lodge is helemaal volgeboekt. Op een paar toeristen na,  bijna allemaal locals die voor deze gelegenheid naar de sopa Lodge komen.

Love birds on Valentine

Vandaag kunnen we langer uitslapen want we hebben een rustdag. Op ons gemak nemen we rond 08.00 uur een douche en gaan daarna ontbijten. Het is niet zo druk op dit moment in de Lodge en er zijn zelfs enkele landgenoten te bespeuren.

Post 14 februari 2011

Ons verblijf in Naivasha

Gedurende late avond en nacht horen we onweer. Vroeg in de morgen begin het eindelijk te regenen. Tegen 4.30 uur barst de bui los, maar dan echt. De hal van de sopa Lodge houdt het niet droog, water stroomt de trappen af naar de hal. Dat is soppen geblazen. Maar de mensen zijn blij met de regen. Tegen 7.30 u vertrekken we richting Naivasha.

Post 13 februari 2011

Lion King in Maasai Mara

Vandaag zijn we om 06.00 uur wakker en na een douche gaan we op tijd ontbijten, omdat het vandaag een lange dag gaat worden. We nemen een lunchpakket mee, want we zijn de hele dag onderweg. Het is lekker koel om 07.30 uur en er dreigt zelfs een regenbui te vallen; heerlijk voor een safari; want te warm is ook niet goed.

Meubelmaker in Narok

Wederom werkte het internet niet in de Flamingo Hills Tented Camp. Bij het ontbijt zijn de servetten gevouwen in de vorm van een Flamingo; leuk gevonden. We zijn vandaag iets te laat opgestaan, want we hebben de wekker niet gehoord. Gelukkig valt de schade mee en kunnen we om 07.40 uur vertrekken voor een rit van ongeveer 6 uur.

Post 13 februari 2011

Pelikanen in Lake Nakuru

Om 07.45 uur vertrekken we vanuit Sweetwaters richting Chaka. Er is een drukte van jewelste. Veel kinderen die op weg naar school zijn  en veel handelaren. In Sweetwaters zien we veel wildlife dat er beter uitziet dan bijv. in Samburu, omdat er veel meer te eten en te drinken is voor de dieren.

Post 09 februari 2011

Sunset in Sweetwaters

Stipt om 07.30 uur vertrekken we vanuit Samburu Sopa Lodge richting Sweetwaters. Vandaag hebben we een extra passagier. Een van de medewerkers van de Lodge nemen we mee naar Archers Post. Sinds onze eerdere bezoek van 2010 aan Kenia hebben we regelmatig contact gehad met Nicholas en nu kunnen we zien waar hij woont.

Pagina 1 van 2
You are here Afrika Kenia Kenia 2011 (Februari)

Contactgegevens

Indien u contact met ons wilt opnemen kunt u een email sturen via onze contactpagina.
> Naar de contactpagina

Agenda

Bekijk ook onze agenda voor de bijeenkomsten en voorlichtingen over onze reizen.